למה אני שונאת את עצמי כשאני לא לומדת?

קטע מתוך הספר "Think on These Things" של ג'ידו קרישנמורטי, עמוד 156:

שאלה: למה אני שונאת את עצמי כשאני לא לומדת?

תקשיבי לשאלה. למה אני שונאת את עצמי כשאני לא לומדת כמו שאני אמורה? למה אני שונאת את עצמי כשאני לא נחמדה, כמו שאני צריכה להיות? במילים אחרות, למה אני לא עומדת באידיאלים שלי?

[…]

בואי נשאיר את זה פשוט, לא נסבך את זה. את פוחדת להיות מה שאת – מה שאומר שאין לך בטחון בעצמך. בגלל זה את מנסה להיות מה שהחברה, מה שההורים והדת שלך אומרים לך שאת צריכה להיות.

עכשיו, למה את פוחדת להיות מה שאת? למה שלא תתחילי עם מה שאת ולא עם מה שאת אמורה להיות? בלי להבין מה את, לנסות לשנות את זה למה שאת חושבת שאת אמורה להיות זה חסר משמעות. לכן תמחקי את כל האידיאלים. אני יודע שהמבוגרים לא יאהבו את זה, אבל זה לא משנה. תמחקי את כל האידיאלים, תטביעי אותם בנהר, תשליכי אותם לפח, ותתחילי עם מה שאת – ומה זה?

את עצלנית, את לא רוצה ללמוד, את רוצה לשחק משחקים, את רוצה לבלות, כמו כל הצעירים. תתחילי עם זה. תשתמשי במוח שלך כדי לבחון למה את מתכוונת כשאת מדברת על לבלות – תמצאי מה בעצם מעורב בזה, על תלכי לפי מה שההורים או האידיאלים שלך אומרים. תשתמשי במוח שלך לגלות למה את לא לומדת. תשתמשי במוח שלך למצוא מה שאת רוצה לעשות בחיים – מה את רוצה לעשות, לא מה שהחברה או איזה אידיאל אומר לך לעשות. אם תתני את כל ישותך לחקירה הזאת, אז את מהפכנית. אז יש לך את הביטחון ליצור, להיות מה שאת, ובכך יש חיוניות מתחדשת תמיד. אבל בדרך השנייה את מכלה את האנרגיה בניסיון להיות כמו מישהו אחר.

את לא רואה, זה בעצם משהו יוצא דופן שאת כל כך פוחדת להיות מי שאת. כי יופי שוכן בלהיות מי שאת. אם את רואה שאת עצלנית, שאת טיפשה, ואם את מבינה עצלנות ומגיעה פנים אל פנים מול טיפשות בלי לנסות לשנות את זה למשהו אחר, אז במצב הזה את תמצאי שיש שחרור עצום, יש יופי גדול, חוכמה גדולה.

———————————————————————————————————————–

rsz_krishnamurtiמתוך וויקיפדיה:

ג'ידו קרישנמורטי (בטלוגוజిడ్డు కృష్ణమూర్తి)‏ (11 במאי, 1895 – 17 בפברואר, 1986) היה פילוסוף ומורה רוחני הודי אשר במשך כ-60 שנה קיים שיחות בכל רחבי העולם בנושאים כמו מודעות עצמית, טרנספורמציה של המוח, מערכות יחסים, חינוך, יצירת שינוי חברתי ושלום עולמי. לאורך כל חייו טען קרישנמורטי שעל כל אחד לקחת לידיו את האחריות לשחרורו המלא מפחדיו ומסבלותיו והדגיש ששינוי כזה יכול לקרות רק על ידי שחרור האדם מכל סמכות רוחנית, פסיכולוגית או דתית חיצונית והפיכתו לסמכות בעצמו.

תגובה 1 בנושא “למה אני שונאת את עצמי כשאני לא לומדת?

  1. עידן, כל הכבוד שאתה לא מוותר. אתה עושה משהו שבעיניך הוא ראוי ואתה מתמיד בזה וזה נהדר.
    באהבה, אמא

סגור לתגובות.