דיינה מרטין

בלי בית ספר = בלי מרד

בלי בית ספר = בלי מרד

הורים בימינו עושים הכי טוב שהם יכולים עם המידע שיש להם, אבל הרבה מרגישים ריקנות ותוהים למה הילדים שלהם לא רוצים להיות בסביבתם. אנחנו שומעים מילים כמו מרדנות ומייחסים את זה לנורמליות, אבל מה אם לא היה מה למרוד נגדו? מה אם היינו חיים עם כבוד לילדינו כמו שאנחנו דורשים שיהיה להם כלפינו? מה אם היינו מזהים את הנבזות במודל ההענשה, שעל ידי שימוש בכח כדי לשלוט באדם אחר, אנחנו מלמדים אותם לעשות את אותו הדבר? דרך טוב לב אוהב והבנה יכולים הילדים שלנו ללמוד אהבה ושלווה ובתורם לשקף זאת חזרה לעולם.

משפחות חינוך חופשי לא מתמודדות עם "מרדנות" מצד הילדים שלהם כי אנחנו אף פעם לא החומה שעומדת בינם לבין השאיפות שלהם. למעשה, אנחנו חושבים שתפקידנו הוא לעזור לילדנו לקבל מה שהם רוצים מהחיים. אנחנו סוטים ממאבקי כח ושליטה לחיבור ושותפות. כשאנחנו עושים את השינוי, אנחנו מגלים את האהבה ורגשות האושר העמוקים שאנחנו אמורים להרגיש באופן טבעי כהורים.

מבוגרים מתקשרים עם ילדים בצורה שונה מאוד מאשר כשהם מתקשרים עם מבוגרים. הם כל הזמן מאלפים אותם: עבודה טובה, עבודה רעה, אל תעשה את זה, תעשה את זה. השיפוט והשליטה הקבועה הזאת היא דרך לא טבעית לתקשר עם בן אנוש אחר שאותו אתה מעריך ואוהב. ילדים יודעים זאת אינסטינקטיבית ומרגישים את אנרגית השליטה השלילית מהמבוגרים שסביבם. ולא רק, לחיות בתפקיד שאתה רואה את עצמך כמאמן של הילד שלך, ולא השותף שלו לחיים זה מעייף ולא מהנה להורה וגם לילד. זה פשוט לא מוליך לחיי משפחה מאושרים.

זרם ההורות המרכזי מבוסס על חיי פחד-מהעתיד במקום להיות בהווה, בעכשיו. יש שוני עצום בין שתי ההשקפות ודרכי החיים-עם-ילדים המנוגדות. אנשים לא רואים באילוף ילד כמעשה אכזרי, אבל זה מאוד מתסכל לילד שיש לו מישהו שמנסה לשלוט בהתנהגות שלו כל הזמן ואף פעם לא מעריך או מנסה להבין את הצרכים האמיתיים מאחורי ההתנהגות. ילדים הם לא מבוגרים, ולהיות במערכת יחסים שכל הזמן מכינה אותם לבגרות מזיק לילד ולמערכת היחסים בין ההורה לילד.

חינוך חופשי רדיקלי היא פילוסופית הורות וחינוך בקדמת החשיבה החדשה. היא מבוססת על חוכמה אינסטינקטיבית, אך היא מהפכנית. השקפת ההורות כמערכת יחסית שיתופית צוברת מומנטום בזמן שאנחנו מתפתחים כבני אדם בנקודה זאת בהיסטוריה. התרבות שלנו צריכה להבין שהצורה בה אנחנו מתייחסים לילדנו היא האחריות החשובה ביותר שיש לנו בשביל ליצור שלום בעולם.

אם אתם רוצים לקרוא את המאמר המקורים באנגלית, תלחצו כאן.

————————–

דיינה מרטיןדיינה מרטין היא סופרת, נואמת ומצודדת בלידה וחינוך חופשי, הגישה הפשוטה אך המעמיקה לחיים של דיינה עזרה לאין ספור אנשים מסביב לעולם לעשות שינוי מפחד ושליטה, לאמון, שלווה והקשרות עם ילדיהם.

האתר שלה

הספר שלה (Radical Unschooling: A Revolution Has Begun)

דף הפייסבוק שלה

2 תגובות בנושא “בלי בית ספר = בלי מרד

סגור לתגובות.