להגביל משחקי מחשב

להגביל משחקי מחשב זה שגעון

להגביל משחקי מחשב זה שגעון

אחרי שעשיתי הרבה מחקר על משחקי מחשב וההשפעות שלהם על ילדים, הבנתי שלהגבלת ילדים שמשחקים משחקי מחשב יש השפעה הרבה יותר מזיקה מאשר לתת להם לשחק משחקי מחשב כשהם משוחררים מהכבלים של השגחה הורית. אלה הסיבות:

1. זמן משחק מתבסס על כבוד.
כשאתם אומרים לילדים שהם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים, אתם אומרים להם שיש להם שיקול דעת גרוע. כל העניין של למידה מוכוונת-ילד היא להגיד לילדים שיש להם אמת מידה טובה למה שמעניין אותם ושהם צריכים לכבד זאת בעצמם.

שמתי לב שכשאנשים שואלים אותי למה אנחנו לא מלמדים לפי נושאים בחינוך הביתי שלנו, אני אומרת, "אני סומכת שהילדים שלי יגלו מה הם רוצים ללמוד, ואני אעזור להם ללמוד את זה. אי אפשר לחלק תשוקה לפי נושאים בית ספריים."

ואז באופן קבוע אחד הילדים שלי יצעק, "אז למה אנחנו לא יכולים לשחק משחקי מחשב?!?!?!?"

והמבוגר יצחק, אבל אני אחשוב, "תכלס. זאת שאלה טובה."

2. מחסור מלאכותי נותן ערך מלאכותי לזמן המשחק.
כשמגבילים משהו מהנה זה גורם לאנשים להשתגע על הדבר הזה. זה נכון בדיאטות. אם אתה אומר לאנשים שהם לא יכולים לאכול יותר סוכר הם מתחילים להשתגע על סוכר. רוב האנשים יכולים לנהל את עצמם ולאכול כמות סבירה של סוכר ולהיות בסדר.

אותו דבר נכון עם משחקי מחשב. ברגע שאמרתי לילדים שלי שהם יכולים לשחק משחקי מחשב מתי שהם רוצים, הם דיברו על זה פחות והיו פחות אובססיביים, כי הם ידעו שזה תמיד יהיה שם כשהם ירצו. בלי להתחנן ליותר זמן, בלי משא ומתן, בלי לצעוק על מישהו שיהיה בשקט כי הרעש מפריע לזמן שלו לשחק במחשב. השחרור מהמחסור לקח הרבה מהכוח של משחקי המחשב.

3. יצירתיות מגיעה מתחושה של חופש.
כשהיה לילדים זמן משחקי מחשב בלתי מוגבל הם לא היו כל כך להוטים להגיע לשלב הבא בזמן שהם שיחקו. הם לא הרגישו לחץ זמן. הם היו מוכנים לנסות דברים אחרים בנינטנדו DS שלהם. למשל, הם ניסו לצלם, ליצור Mii (דמות שלהם) ולהצטרף למשחקים רבי משתתפים בשלבים שהם לא בהכרח שיחקו בהם.

ההפתעה הכי גדולה הייתה שהילדים שלי התחילו להשתמש במצלמת הוידאו ב DS אחד כדי לצלם ילד משחק ב DS  השני. לאלה מכם שלא יודעים, יש תרבות עצומה של אנשים שמצלמים את עצמם משחקים במשחקי מחשב ומעלים את זה ליוטיוב. הילדים שלי אוהבים לצפות בסרטונים האלה, ועכשיו כשזמן משחקי המחשב לא כל כך יקר, הילדים שלי מקליטים את הסרטונים האלה.

זה היה תענוג לראות את המתיחות המשפחתית יורדת והיצירתיות עולה כתוצאה מזמן משחקי מחשב בלתי מוגבל.

—————————————————————

פנלופי טראנקבשביל לקרוא את המאמר המקורי תלחצו כאן.

בשביל להגיע לאתר שלה, תלחצו כאן.

פנלופי טראנק הקימה 4 סטארטאפים. האחרון שבהם הוא Quistic. עצות הקריירה שלה מתפרסמות ב 200 עיתונים. היא גרה בחווה בוויסקונסין ומחנכת את בניה בחינוך ביתי.

תגובה 1 בנושא “להגביל משחקי מחשב זה שגעון

סגור לתגובות.