ג'יימי

לגונן על הילד בחינוך ביתי

לגונן על הילד בחינוך ביתי

השבוע קרה משהו מקסים. שלושה מחוזות בתי ספר ברוד איילנד קיבלו איומי פיגוע מפורטים שכללו את עריפת ראשיהם של ילדים בבתי ספר יסודיים. דבר שכמובן, שם את החינוך הביתי במרכזם של הרבה דיונים באינטרנט. דבר שכמובן הוביל לכמה טיעונים טיפשיים ביותר נגד חינוך ביתי. תגובה אחת שחוזרת שוב ושוב היא שחינוך ביתי מגונן על ילדים, כשהם צריכים להיות מחוץ לבית ולזכות בעצמאות מההורים.

אוי יוי יוי.

אז כן, אני מחשיבה את עצמית מחנכת ביתית עירונית מגניבה. אני מנצלת לחלוטין את המגורים בעיר. אני לא כל כך מלמדת את ילדי אלא יותר מוצאת פרצות לימודיות. כמו הילד הזה. אני חושבת שחשיפה ישירה לעולם טובה יותר מלמידה על העולם דרך ספרים ודפי עבודה.

אני חושבת שהטיעון הזה, כמו טיעון הִִִחִבְרוּת, הוא מיושן. אולי זה היה טיעון טוב שאנשי החינוך הביתי היו מעטים. אולי זה היה טיעון טוב כשאנשי החינוך הביתי היו רובם היפים או קנאים דתיים. אבל החינוך הביתי השתנה. אני חלק מקבוצת חינוך ביתי מדהימה עם יותר מ-300 חברים. ואנחנו לא הקבוצה היחידה. אם אתם מסתובבים בחוץ במהלך היום… תסתכלו סביב. אנחנו בכל מקום.

הרעיון שאני מגוננת על ילדי מהעולם האמיתי הוא בפשטות, מגוחך. לילד שלי אין דבר חוץ מהחיים האמיתיים.

אנחנו לוקחים רכבות לבוסטון או ניו-יורק על בסיס קבוע, כדי ללכת לראות דברים מגוננים כמו מוזאון המדע (הוא בדרך כלל ריק באמצע השבוע) או הצגות בברודווי. הילדים אחראים על מציאת מסלול הרכבות והעלויות. אני בדרך כלל מביאה לפסקל אפליקציית מפה והוא מנווט בערים הגדולות.

אנחנו נפגשים לפחות 5 פעמים בשבוע למשחק חופשי עם ילדי חינוך ביתי אחרים. קבצו כמה ילדים ביחד ובטוח תהיה לכם דינמיקה מעניינת. כן, יש לפעמים ריבים ורִשְׁעוּת והשתלחויות אחד על השני. יש גם בניית מצודות, מציאת חיות מתות, דיונים דתיים ותגליות מדעיות מדהימות.

בחודש שעבר, פסקל רצה לפתוח חשבון בנק. אמרתי לו שהוא יוכל לחתום על צ'קים רק אם תהיה לו חתימה. בום. כתיבה מחוברת, סיימנו… כאילו ברגע. לקחתי אותו לבנק ואמרתי לו שהוא אחראי על פתיחת החשבון שלו. הוא הביא את הכסף שלו, ישב עם הבנקאי והסביר ברהיטות איזה סוג חשבון הוא רוצה. הוא אפילו קיבל סיור של הכספת ומאחורי הקלעים של הבנק (כי חינוך ביתי הוא הכרטיס הכניסה למאחורי הקלעים הטוב ביותר). בגיל 8, הוא יודע איך להפקיד ולמשוך את הכסף שלו ואיך לאזן את החשבון.

בגלל שאנחנו לא ממהרים, יש לנו הרבה זמן בסופר. הוא מקבל $20 וגישה חופשית לחנות. הוא חייב להישאר בגבולות הכסף שלו ולעגל את העלויות כדי לקבל סכום משוער. הוא עומד בתור משלו ומתמודד עם הקנייה לבד, כולל נימוסין עם הקופאית.

בגלל ששוב, אנחנו לא ממהרים בבקרים, הוא למד להכין לעצמו ארוחת בוקר, כולל שימוש עצמאי בתנור.

הוא מטפל בגינה בקביעות עם אמא שלי ובנוסף לכך שהוא לומד המון, יש ביניהם את השיחות הכי טובות ומתוקות. אנחנו מגיעים הרבה פעמים לבית האבות של סבתא שלי. שם הוא מברך ברכות את כל המבוגרים והוא סבלני בטירוף לכל השאלות החוזרות של חולי האלצהיימר.

וככל שאני יודעת, החוויות שלי הן לא מיוחדות. לכל משפחות החינוך הביתי מסביבי קורים דברים אדירים כאלה.

כן, אני מכבדת את הבחירות של כולם בנוגע לבתי ספר, באמת שכן. אני לא אוהבת להשוות בין החוויות בבית הספר לבין החוויות שלי בחינוך ביתי. מה שעובד עבור המשפחה שלך הוא הדבר הטוב ביותר עבור המשפחה שלך. ואל תביני אותי לא נכון. אני מכירה המון משפחות רגילות שעושות בדיוק את אותם דברים עם הילדים שלהם בערבים ובסופי השבוע.

אבל תסבירו לי… איך בדיוק אני מגוננת על הילדים שלי? לילד בבית הספר נאמר תמיד מה לעשות ומתי לעשות זאת. איפה בדיוק העצמאות שלהם? איך בדיוק ילדים בבית הספר נחשפים לעולם? ותסבירו לי, איפה בחיים האמיתיים אתם מקובצים בחדר עם עוד 35 אנשים לפי גיל וקרבה גיאוגרפית?

כן, אני חושבת שיש אנשים שרוצים למנוע מהילדים שלהם חוויות חדשות. אני בטוחה שיש הורי חינוך ביתי גרועים. יש אנשים שהם זהירים מידי ולא רוצים לחשוף את הילדים שלהם לשום דבר מחוץ לאזור הנוחות שלהם. אני לא אחת מהם.

ואם להיות כנה, אני לא מכירה אף אחד כזה. ואני מכירה הרבה אנשים.

וכן, ברמה מסוימת אני מגוננת על הילד שלי. אני מגוננת עליו מפני תרבות מכוונת צריכה של אופנה ושל הצעצוע השבועי. הוא יכול להיות מי שהוא כל הזמן. הוא זוכה ללבוש מה שהוא חושב שנראה טוב/מגניב/לא משנה מה. תחומי העניין שלו הם באמת שלו ומגיעים מרעיונותיו. אני מגוננת עליו מבריונים, כי הטיעון "הם צריכים לדעת איך להתגונן מפני בריונים" הוא פשוט מטופש. אני מגוננת עליו מתקשורת סקסיסטית שמדגישה יתר על המידה מערכות יחסים של בני זוג בכיתה ב'.

ואתם יכולים להיות בטוחים שאני מגוננת עליו מתרגילים משטרתיים מעוררי פניקה בבתי הספר. אני לא יודעת מה אנחנו כמדינה הולכים לעשות עם האיומים והפיגועים האמיתיים בבתי הספר. ולא, אני לא חושבת שכולם צריכים לעבור מיד לחינוך ביתי בגללם.

אבל כטיעון נגד חינוך ביתי, לגונן על הילד שלי ולא לתת לו מספיק עצמאות הוא הטיעון הכי גרוע שאני יכולה לחשוב עליו.

————————————————————————————————————————-

ג'יימיבשביל לקרוא את המאמר המקורי, תלחצו כאן.

ג'יימי גלוואקי מלמדת הורים לאמן את ילדיהם לעשות קקי בסיר. אתם מומזמנים להכנס לאתר שלה או לרכוש את הספר שלה.