RaceTo Nowhere

הביאו שיעורי בית בריאים לבית הספר שלכם!

הביאו שיעורי בית בריאים לבית הספר שלכם!

תשתמשו בקוי היסוד לשיעורי בית בריאים כדי לעשות שינוי בבית הספר שלכם. קוי היסוד האלה לשיעורי בית מעודדים בתי ספר ברחבי המדינה לבחון ולדמיין מחדש מנהגי שיעורי בית כדי לתמוך טוב יותר במעורבות, בריאות ובלמידה של התלמידים.

חומר רקע

הדיון המתמשך בנוגע לשיעורי הבית – כמה, למי ולאיזה מטרה – צבר תאוצה בחוגי החינוך וההורות, במן שמחקרים עדכניים ממשיכים להעלות ספקות בנוגע ליחס בין הזמן המועבר בהכנת שיעורי בית ועניין בחומר הנלמד אצל התלמידים.

מומחים אשר חקרו או מיזגו מחקרים על הקשר בין שיעורי בית, למידה והצלחה במבחנים, כמו אלפי קון, דר. אטה קראלובץ', שרה בנט, והאריס קופר מאוניברסיטת דיוק, מסכימים שהקשר בין שיעורי בית להצלחה בבית הספר הוא מוגבל. במחקר שפורסם ב Economics of Education Review, הראו שלשיעורי בית במדעים, שפה והיסטוריה היה "השפעה קטנה עד אפסית" על הציונים במבחנים לתלמידי כיתה ח' במקצועות האלה. לפי הממצאים של דר. קופר, שבחנו 15 שנים של מחקרים על שיעורי בית שנערכו בארצות הברית, שיעורי הבית הראו תפוקה שולית פוחתת לתלמידי חטיבה ותיכון ככל שהזמן שבילו בהכנת שיעורי הבית עלה.

יתרה מכך, נמצא קשר בין שיעורי בית ללחץ ולחוסר עניין אקדמי בקרב ילדים צעירים ונערים. במחקר שפורסם על ידי הקרן לבריאות ילדים על שם לוסיל פקארד, 70% מההורים באיזור המפרץ של סן פראנסיסקו דיווחו שהילדים שלהם, בגילאי 9 עד 13, סבלו מ"רמות לחץ מתונות עד גבוהות", וששיעורי בית היו הגורם המשמעותי ביותר. באופן דומה, מחקר אקדמי של 500 ילדים והוריהם מצאו שקריאה לשם ההנאה ירדה באופן דרמטי אחרי גיל 8 (הגיל בו רק 29% קוראים באופן יום יומי). ההורים זיהו את שיעורי הבית כגורים הראשי שבגללו הילדים שלהם הפסיקו לקרוא.

אבל השינוי אפשרי.

כדי לתמוך טוב יותר בלמידה וברוח של עניין אקדמי בכיתות שלנו, וכדי לרפא את הלחץ והחרדה האקדמית שמלווים את מדיניות שיעורי הבית הנוכחית, בקשו מבית הספר שלכם לאמץ את ההמלצות הבאות בנוגע שליעורי בית – קווי יסוד שיעזרו למחנכים לחדש ולשפר את הגישה שלהם לתכנון ולהקצבה של שיעורי בית בכיתות שלנו.

קווים מנחים

1. שיעורי בית צריכים לקדם רוח של למידה

מחנכים בכל הכיתות יתנו שיעורי בית רק כאשר:

• הם מקדמים בצורה ברורה הלך רוח של למידה, סקרנות, וחקירה אצל התלמידים.

• הם מספקים אפשרות למידה ייחודית שלא יכולה להתקבל בתוך גבולות בית הספר או בזמן בית הספר.

• הם לא למטרת שינון או חזרה. מטלות תרגול וחזרה צריכות להסתיים בגבולות יום הלימודים, אם הן דרושות בכלל.

• הם לא למטרות ענישה או משמעת, ולא כאמצעי לטיפוח תחרות או הערכה של תלמידים.

2. שיעורי הבית יהיו מונחי-תלמיד

מחנכים, בעיקר בבתי הספר היסודיים ובחטיבות, יגבילו את שיעורי הבית ל:

• קריאה בבית לפי בחירת התלמיד.

• עבודה מבוססת פרוייקט לפי בחירת התלמיד.

• למידה חוויתית שמשלבת את תחומי העניין של התלמיד עם מחוייבות משפחתית.

• עבודה שיכולה להתבצע ללא עזרה של אח, אחות, מטפל או הורה.

3. שיעורי הבית יקדמו לוח זמנים מאוזן

מחנכים ימנעו ממתן שיעורי בית:

• בימים בהם אין בית ספר, כולל סופי שבוע וחופשות מבית הספר.

• בימים בהם יש הופעה,תחרות או אירוע חשוב בבית הספר .

• כאשר הילד חולה או נעדר.

• כאשר זה מתנגש עם הדת, הקהילה, המשפחה או עם הורי הילד.

• כאשר הורה פוטר את הילד שלו משיעורי הבית.

מההתחייבויות הרשומות למעלה מתבקש שמנהיגי בתי הספר יספקו למורים תמיכה, פיתוח מקצועי וזמן על מנת לבנות מחדש את מנהגי הכיתות שלהם בכדי להעלים תלות יתר בשיעורי הבית.

תמיכה ובנייה מחדש אלה יעזרו לנו להבטיח ששיעורי הבית:

• יתמכו בלמידה ועניין בקרב התלמידים, ללא תלות ברקע משפחתי, גובה הכנסה, או רמה אקדמית של ההורים.

• יצמצמו את פער ההישגים על ידי ההבטחה שהוראה, תרגול ותיקון שגיאות יבוצעו באופן עיקרי בבית הספר ובכיתה, ולא בבית, שם המשאבים והתמיכה ההוראתית מפוזרים באופן שווה פחות.

• ישפרו את מעורבות המשפחה עם בתי הספר והתלמידים על ידי מתן הזדמנויות רבות יותר להורים להשפיע ולשתף פעולה בנוגע למדיניות ומנהגי שיעורי הבית.

RaceTo Nowhere• יספקו זמן לתלמידים לפתח מגוון עשיר של פעילויות ותחומי עניין אישיים ולהשתלב בצורה משמעותית בפעילויות משפחתיות, דתיות, קהילתיות, יצירתיות או ספורטיביות מחוץ לבית הספר.

——————————————————-

הדף הזה לקוח מתוך אתר הסרט התיעודי Race To Nowhere. אם אתם רוצים לקרוא את הדף באנגלית תלחצו כאן.