Hand in Hand Parenting

אני אעזור לך לחכות

אני אעזור לך לחכות

כבר כמה חודשים, קרוב יותר לשנה, שאני עובדת על לחכות בסבלנות כשמישהו מחזיק במשהו שהבן שלי רוצה. הכל התחיל כשקיוויתי ללמד את הבן שלי איך לשתף ולשחק עם ילדים אחרים בלי שהוא יתחיל להרביץ כשלמישהו יש משהו שהוא רוצה או להיפך. למדתי להישאר קרובה אליו במהלך אותם זמנים ולשמור על הגבול הזה.

הנה דוגמה אחת שמתארת איך זה הולך. יום אחד, הבת של השכנים הייתה אצלנו. אחרי זמן מה, היה אצלה משהו שהבן שלי רצה. הייתי מוכנה לזה ובקרבת מקום. כשהוא חטף את זה, שמתי את היד שלי על הצעצוע כמו שעשיתי כבר בעבר ואמרתי לו, "היא משחקת עם זה עכשיו ואני לא בטוחה מתי היא תסיים". הוא התרגז ואמר שזה הצעצוע שלו ושהיא משחקת בו כבר הרבה זמן. חזרתי על המילים שלי, בטון רך ואוהב תוך כדי יצירת קשר עין. הוספתי ואמרתי שאני אעזור לו לחכות. כל אותו הזמן שמתי את ידי על הצעצוע כדי שאף אחד לא יוכל לשחק איתו. למדתי גם שצריך להראות לילד השני שאני אעזור לבן שלי להרפות ושאנחנו רק צריכים כמה דקות, וברוב הפעמים הילד השני נרגע קצת. חזרתי על הגבול. הוא נאבק קצת. חזרתי והבטחתי לו שאני אעזור לו לחכות ואפילו עודדתי אותו לבדוק אם יש משהו אחר שאנחנו יכולים לעשות בזמן שאנחנו מחכים. הוא עזב את הצעצוע ועשה משהו אחר עד שהיא סיימה. חזרתי על הגבול הזה הרבה פעמים.

יום אחד, כשהיינו בטיול עם הגן של הבן שלי, קרה משהו יפה. כל מבוגר היה עם שני ילדים. אני הייתי עם הבן שלי ועוד ילדה מהגן שלו. זה היה זמן לארוחת הצהריים, ולמרות שלבן שלי ולי היו את הארוחות שלנו, הארוחות של 60 הילדים האחרים, בגילאי 3 עד 5, איחרו להגיע. הם היו צריכים לחכות יותר מ-30 דקות. חלקנו את מה שהיה לנו עם הילדה, אבל היא הייתה מצוברחת בגלל משהו ולא רצתה לאכול.

אז הבן שלי עשה דבר יפה, לגמרי מיוזמתו. הוא החזיר את האוכל שלו, שילב את ידיו, ישב ליד הילדה, התכופף לעברה כשהוא מסתכל לה בעיניים ואמר, "אני אעזור לך לחכות. את יכולה לחשוב על משהו אחר לעשות בזמן שאת מחכה?" והוא חיכה איתה.

הורות יד ביד באמת עובדת.

—————————————————————————
Hand in Hand Parentingנכתב על ידי פאולה ארנולד, מועמדת להסמכה מטעם Hand in Hand.
בשביל לקרוא את המאמר המקורי, תלחצו כאן.

Hand in Hand Parenting הוא אתר שמטרתו לתמוך בהורים ולספק להם את התובנות והמיומנויות להקשיב וליצור חיבור עם ילדיהם בצורה שתאפשר לכל ילד לשגשג.

2 תגובות בנושא “אני אעזור לך לחכות

  1. מקסים. מזכיר לי שלמרות שאנחנו רוצים פעמים רבות לראות תוצאות מיידיות, יש דברים שיגיעו רק לאחר זמן מה, ואפילו ללא שציפיתי. אז אני מבין כמה חשובה ההורות שאני נותן לילדים שלי.

  2. זה מדהים.

    כוווולללם/ן רוצות/ים להתפרנס. זה לגיטימי. השאלה אם יש לנו זמן ומשאבים עבור כוווולללם/ן, או שעלינו להתרכז בפרנסה שלנו !

    מה דעתכם ?

סגור לתגובות.